Stichting Jarige Job

Logo Stichting Jarige JOB

Ook in 2016 haalt Stichting Het Feest! weer geld op voor Stichting Jarige Job.

Uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau blijkt dat ruim 60.000 kinderen in Nederland opgroeien in armoede.  Deze kinderen worden vaak sociaal uitgesloten. Ze zitten niet op een sport, niet op muziekles, gaan niet mee met schooluitjes en vieren nooit hun verjaardag.  Deze kinderen kunnen hun verjaardag thuis niet vieren, hier is simpelweg te weinig geld voor of er is zelfs helemaal geen geld.  Deze kinderen krijgen geen cadeautje, kunnen niet trakteren en uit schaamte melden sommige van hen zich zelfs ziek van school op de dag dat zij jarig zijn.

Geïnspireerd door de 1e verjaardag van zijn zoon Maas, heeft Huib Lloyd in 2010 Stichting Jarige Job opgericht.  Het doel van Stichting Jarige Job is dat alle kinderen in Nederland hun verjaardag kunnen vieren en ook om dit onderwerp op een positieve manier bespreekbaar te maken, bijvoorbeeld op basisscholen.

Stichting Jarige Job helpt deze kinderen én daarmee het hele gezin door in ieder geval de belangrijkste dag van het jaar wél mogelijk te maken. Jarige Job geeft geen geld maar een verjaardagsbox ter waarde van € 35,-, met alles erop en eraan. Zoals slingers, ballonnen, taartmix, traktaties, wat lekkers voor thuis en cadeautjesFeest pakket

Ruim voor de verjaardag van het kind krijgen de ouders de Jarige Job verjaardagsbox. De kinderen zijn veelal onwetend van het feit dat hun verjaardagsfeestje mogelijk wordt gemaakt door Stichting Jarige Job. Hun verjaardag wordt hierdoor weer een echt gezinsfeest!

Het omarmen van Stichting Jarige Job als goed doel beantwoordt aan de doelstelling van Stichting Het Feest! om goede doelen te steunen die zich inzetten voor kinderen op onder andere het gebied van armoede.  Door onze bijdrage aan Stichting Jarige Job wordt  hopelijk het vieren van een verjaardag voor een aantal kinderen weer echt een feestje.