Stichting Kinderarmoede

Stichting-Kinderarmoede-logo

Stichting Kinderarmoede is een stichting die culturele, economische en sociale ambities weet te verenigen en deze in te zetten ter bestrijding van kinderarmoede.

De missie van Stichting Kinderarmoede luidt: Help ons Kinderen in Nederland te helpen. Kinderen van gezinnen met een minimum inkomen, kinderen met een verleden.  Dit sluit aan bij de doelstelling van Stichting Het Feest! en is dan ook voor ons reden om hen dit jaar te sponsoren.

Door in overleg met scholen en gemeenten te gaan, kunnen ze diverse activiteiten organiseren.  Activiteiten waar kinderen plezier van hebben en die worden gerealiseerd door vrijwilligers.

Daarnaast kent Stichting Kinderarmoede ook een aantal projecten waarbij zij geld realiseren.   Met deze opbrengsten zijn zij onder meer in staat om een totaal van 14 scholen (Diemen, Gouda, Rotterdam en Den Haag) geldelijk te ondersteunen.  Hierdoor kunnen kwetsbare kinderen op deze scholen deelnemen aan externe schoolactiviteiten, denk hierbij aan het schoolreisje of de werkweek.

Alles kan, alles mag. Maak het ondenkbare denkbaar, dat is Stichting Kinderarmoede!